Vermijd de status “withdrawn” voor je publicaties in Biblio.

Jaarlijks worden in Biblio op grote schaal nieuwe wetenschappelijke publicaties van UGent-onderzoekers ingevoerd. Een goede zaak, want zo ontstaat een zo volledig mogelijk beeld van de gepubliceerde onderzoeksoutput van de universiteit en haar onderzoekers, en wordt deze output meer zichtbaar en vindbaar, alsook bewaard voor de toekomst.

Enkel publiek zichtbare publicaties kunnen in rekening worden genomen bij o.a. financieringsaanvragen (BOF, IOF) en interfacultaire verdeelsleutels voor het toekennen van onderzoeksmiddelen. Daarom is het belangrijk dat de ingevoerde informatie volledig is en de ingevoerde publicaties hun weg vinden naar de publieke Biblio-interface (ofwel front office).

Wanneer de ingevoerde informatie echter onvolledig is, krijgen de betrokken publicaties de status “withdrawn” in de Biblio back office. Dit betekent dat ze nog niet zichtbaar zijn in de publieke Biblio-interface met overzicht van alle UGent-publicaties. Om dit te verhelpen dien je met andere woorden zo snel mogelijk je “withdrawn” publicaties te vervolledigen in Biblio.

-> meer info