Bezig met het laden van Events

Een goede zichtbaarheid van wetenschappelijke output, zorgt voor een groter bereik en mogelijks impact van het wetenschappelijke werk van de onderzoeker, zowel op maatschappelijk, wetenschappelijk als economisch vlak. In deze informatiesessie willen we onderzoekers ondersteunen in het vinden van de juiste communicatiestrategie om de zichtbaarheid van wetenschappelijk onderzoek te verhogen.

Sociale media (zoals LinkedIN en Twitter) kunnen een overwogen en waardevolle plek hebben in de onderzoekscommunicatie van de onderzoeker. Sociale media en blogs maken het immers mogelijk om een breed publiek te bereiken en kunnen relevant zijn in de valorisatiestrategie van de onderzoeker.

Er zijn de dag van vandaag verschillende online academische sociale netwerken beschikbaar waar u zich bij aansluiten. In deze sessie worden enkele commerciële netwerken (zoals ResearchGate en Academia.edu) in context geplaatst met aandacht voor de voordelen en nadelen van deze netwerken.

Doelgroep:

Deze sessie is gericht naar medische specialisten en onderzoekers – maar staat open naar alle geïnteresseerden.

Doelstellingen:

  • Dankzij deze online interactieve sessie leert u de tips en tricks om de juiste communicatiestrategie te vinden voor uw onderzoek
  • De voordelen en nadelen van wetenschappelijke sociale netwerkkanalen worden besproken

Inschrijven: https://webappsx.ugent.be/eventManager/events/WetenschapscommunicatieOnderzoeksgemeenschap


Opbouw en tijdsduur:
online sessie – 1u30min

Docent: Greet Wieme (Informatiedeskundige bij het Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg Gent)

Maximaal aantal deelnemers: 15

Extra informatie: Ben je verhinderd of heb je interesse in een opleiding op maat? Neem dan contact op met Greet Wieme, informatiedeskundige bij het Kenniscentrum voor Gezondheidszorg Gent (greet.wieme@ugent.be).

Deel dit bericht via