Bezig met het laden van Events

Een goede zichtbaarheid van wetenschappelijke output, zorgt voor een groter bereik en mogelijks impact van het wetenschappelijke werk van de onderzoeker, zowel op maatschappelijk, wetenschappelijk als economisch vlak. In deze informatiesessie willen we onderzoekers ondersteunen in het vinden van de juiste communicatiestrategie om de zichtbaarheid van wetenschappelijk onderzoek te verhogen.

Sociale media (zoals LinkedIN en X (voormalige Twitter)) kunnen een overwogen en waardevolle plek hebben in de onderzoekscommunicatie van de onderzoeker. Sociale media en blogs maken het immers mogelijk om een breed publiek te bereiken en kunnen relevant zijn in de valorisatiestrategie van de onderzoeker.

Er zijn de dag van vandaag verschillende online academische sociale netwerken beschikbaar waar u zich bij aansluiten. In deze sessie worden enkele commerciële netwerken (zoals ResearchGate en Academia.edu) in context geplaatst met aandacht voor de voordelen en nadelen van deze netwerken.

Doelgroep:

Deze sessie is gericht naar medische specialisten en onderzoekers – maar staat open naar alle geïnteresseerden  – die bekend willen raken met richtlijnontwikkeling.

Doelstellingen:

  • Dankzij deze workshop leert u de tips en tricks om de juiste communicatiestrategie te vinden voor uw onderzoek
  • De voordelen en nadelen van wetenschappelijke sociale netwerkkanalen worden besproken


Opbouw en tijdsduur:
online interactieve sessie – 1u

Docent: Greet Wieme (Informatiemedewerker bij het Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg Gent)

Inschrijven: More info and sign up

Extra informatie: Ben je verhinderd of heb je interesse in een opleiding op maat? Neem dan contact op met Greet Wieme, informatiemedewerker bij het Kenniscentrum voor Gezondheidszorg Gent (greet.wieme@ugent.be).

Deel dit bericht via