Trainingsprogramma voorjaar 2024

De focus van dit programma ligt op relevante topics m.b.t. wetenschappelijk publiceren en Research Data Management (RDM). Open access tot publicaties en een zorgvuldige omgang met onderzoeksgegevens vormen immers een belangrijk onderdeel van de onderzoekcyclus.  De trainingen van het Open Science team in de Boekentoren (Universiteitsbibliotheek Gent) verdiepen deze thema’s, maken je wegwijs en reiken tips en goede praktijken aan. Sommige sessies zijn universiteitsbreed, andere faculteitsspecifiek.

Meer info over het aanbod vind je op de Open Science training & events overzichtspagina.

RDM-cursus in Ufora

Voor wie liever aan zelfstudie doet, is ook  de online cursus “Fundamentals of Research Data Management (RDM)” beschikbaar.  In deze cursus leer je over RDM, FAIR en open data. Aan de hand van verschillende modules krijg je de nodige tips en best practices voor RDM mee om je in staat te stellen een data management plan te ontwikkelen voor je onderzoek.

Neem zeker een kijkje! Inschrijven kan via Ufora.