In het kader van de Dag van de Wetenschap, stelt het Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg Gent u graag de rijke geschiedenis van de gezondheidszorg en de bredere geneeskunde in het kort voor. Beleef een reis door de tijd vanaf de prehistorie tot aan vandaag, en ontdek de ontwikkelingen in de gezondheidszorg. De tentoonstelling presenteert een selectie van invloedrijke en boeiende gebeurtenissen. De expo is te bezichtigen in onze vitrinekasten die zijn opgesteld in het KCGG doorheen het volledige academiejaar 2023-2024. (Openingsuren)

Deze tentoonstelling werd inhoudelijk uitgebouwd door Jan Goes, student aan de Arteveldehogeschool, dit in het kader van zijn werkplekstage.

De totstandkoming van deze tentoonstelling werd mede mogelijk gemaakt dankzij de medewerking van het Gents Universiteitsmuseum (GUM), dat met het uitlenen van historische medische voorwerpen heeft bijgedragen aan een verrijking van de ervaring. Daarnaast boden de leden van de voormalige Stichting Jan Palfyn een inhoudelijke ondersteuning over de objecten.